Kamis, 19 November 2015

Susu mentah - The Best Choice

Susu mentah - The Best Choice

Apakah susu mentah; istilah ini meluas digunakan, dan begitu juga definisi yang berbeza-beza. Datang dari pelbagai susu menghasilkan haiwan (lembu dan kambing), susu mentah adalah susu unpasteurized dan daripada binatang yang hanya diberi makan rumput dan rumput kering (pada bulan-bulan musim sejuk apabila ragut kadang-kadang tidak pilihan). Produk itu pergi terus dari lembu sejuk dan botol untuk pengedaran. Selama peralatan yang bersih dan steril dan susu mentah lembu sihat tidak berbahaya. Kuncinya adalah lembu ini, dan haiwan lain, disimpan dalam keadaan sihat dan mempunyai akses kepada rumput, diet semula jadi mereka. Lembu dengan makanan yang lain seperti bijirin dan dalam keadaan kurang sihat boleh mempunyai susu yang mudah tercemar dan boleh menyebabkan penyakit jika dimakan mentah oleh itu banyak lembu ini mempunyai susu yang dipasteur dan oleh itu membunuh bakteria.

Perdebatan antara kedua-dua bentuk susu telah berlanjutan selama beberapa generasi. Pada abad ke-20 awal, susu mentah adalah perkara biasa tetapi telah jatuh daripada memihak kerana kos untuk menghasilkannya kerana ia memerlukan lembu sihat dan padang rumput besar. Susu pasteur di sisi lain memerlukan kawasan yang lebih kecil ruang untuk lembu dengan gandum dan tiada padang rumput. Ramai penyokong susu unpasteurized berhujah banyak manfaat kesihatan seperti nutrien berharga susu itu yang dimusnahkan oleh TCP dan bakteria baik budaya. Laktosa orang tidak toleran yang telah mencuba susu mentah untuk kali pertama mempunyai, dalam beberapa kes, dapat menikmati susu dan kajian mencadangkan memakan susu mentah juga boleh membantu dalam pencegahan penyakit zaman kanak-kanak seperti asma dan alahan.

Di peringkat global, susu unpasteurized berbanding susu pasteur yang hangat. Di Amerika lebih separuh daripada lima puluh negeri membenarkan penjualan susu mentah dengan saham lembu dan di beberapa kedai. Di Kanada penjualan susu mentah adalah dilarang tetapi saham lembu yang mungkin dan perbahasan undang-undang yang lebih besar bekerja cara melalui sistem mahkamah. Eropah biasanya mengambil susu unpasteurized dengan pengecualian beberapa negara. Ia adalah menyalahi undang-undang untuk membeli susu mentah untuk tujuan minum di Australia, tetapi seperti Kanada perkongsian lembu adalah mungkin.

Ia adalah jelas bahawa terdapat banyak kebaikan untuk susu yang mentah. Bilangan penyokong telah berkembang pesat sebagai orang yang membuat keputusan yang lebih bermaklumat tentang apa yang mereka ambil. THS harus menjadi pilihan yang dibuat oleh pengguna dan bukan kerajaan. Pilihan dan desakan untuk amalannya di tempat-tempat di mana ia boleh didapati terpulang pengguna.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar