Minggu, 22 November 2015

Kandidiasis Diet - Perubahan Diet Bagi Orang Yang Ingin untuk menghilangkan kandidiasis Tetapi Tidak dapat Bermula

Kandidiasis Diet - Perubahan Diet Bagi Orang Yang Ingin untuk menghilangkan kandidiasis Tetapi Tidak dapat Bermula

Jika anda mengalami gejala Kandidiasis maka anda perlu mencari untuk menghilangkan secepat mungkin. Terdapat beberapa kaunter rawatan terdapat di pasaran yang terdiri daripada krim, losyen, ubat-ubatan untuk steroid. Namun masalah yang sebenar dengan produk-produk ini OTC ialah mereka hanya mencegah gejala-gejala anda untuk beberapa lama dan tidak boleh menyembuhkan punca jangkitan. Jika anda benar-benar mahu untuk menyembuhkan jangkitan yis anda maka anda mesti menghapuskan ia dari peringkat akar. Rawatan rumah semula jadi adalah pilihan yang terbaik untuk anda. Anda boleh memulakan dengan membawa beberapa perubahan yang sihat untuk diet anda.

1) Berhenti makan makanan yang mengandungi terlalu banyak gula: Ya, gula adalah nombor satu sebab mengapa anda mengalami jangkitan Candida dalam tempat yang pertama. Yis dalam badan kita memakan gula dan membiak dengan cepat dalam badan. Makanan ringan di luar seperti pasta, burger, pizza, roti kaya dengan gula dan lemak. Anda perlu berhenti makan jenis makanan ringan pertama. Membawa beberapa perubahan yang sihat untuk diet harian anda.

2) Mesti mempunyai perubahan dalam diet anda: Termasuk sayur-sayuran dan buah-buahan hijau yang kaya dengan protein dan asid amino. Mengambil makanan tambahan kesihatan yang kaya dengan vitamin A, B dan C boleh membantu anda meningkatkan kuasa sistem imun anda. Seseorang yang mempunyai sistem imun yang lemah adalah lebih mudah terdedah kepada jangkitan yis. Inilah sebabnya mengapa diet yang sihat serta jadual latihan yang seimbang adalah perlu untuk anda. Pagi berjalan, aerobik, berenang, yoga dan meditasi adalah jenis-jenis latihan yang mempunyai keupayaan untuk menguatkan minda dan badan anda.

3) Minum banyak air: Air tulen bertindak sebagai ejen pembersihan kolon. Ia membantu badan kita untuk membersihkan sel-sel dan organ-organ yang berbeza secara semula jadi. Minum sekurang-kurangnya 10-12 gelas air dengan kerap.

4) Melaksanakan rawatan rumah semula jadi: Akhir sekali untuk menghapuskan punca jangkitan yis, kita perlu mengambil kira beberapa rawatan semulajadi yang berkesan. Ubat semula jadi seperti bawang putih, yogurt, epal sider cuka, madu, dan lain-lain membantu badan kita untuk melawan dengan yis candida dengan lebih berkesan. Pertumbuhan kulat boleh dihentikan dengan bantuan daripada rawatan semula jadi. Anda boleh mengambil bantuan daripada langkah semulajadi dengan program langkah boleh didapati dalam talian yang menyediakan semua rawatan yang diperlukan secara sistematik untuk menghilangkan jangkitan kandidiasis anda dalam beberapa hari lamanya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar