Kamis, 19 November 2015

Adakah ia Selamat untuk Campurkan Herba dan Dadah?

Adakah ia Selamat untuk Campurkan Herba dan Dadah?

Tidak akan sikap bosan terhadap ubat-ubat herba; disimpulkan sebagai "Oleh kerana itu semua semula jadi ia tidak boleh mencederakan saya." Ini boleh menjadi jauh dari kebenaran, walaupun banyak persediaan herba standard adalah selamat bagi kebanyakan orang untuk menggunakan. Ada kalanya, bagaimanapun, apabila anda perlu untuk membuat keputusan yang lebih baik bagi kamu, herba atau ubat. Sesetengah daripada mereka tidak boleh bercampur, walaupun mereka adalah ringan pada mereka sendiri. Teruskan membaca untuk mengetahui sama ada apa yang anda mengambil atau bercadang untuk mengambil boleh menyebabkan masalah.

1) antidepresan: Terdapat pelbagai jenis ubat-ubatan antidepresan di pasaran, dan ia boleh menjadi mudah untuk melihat beberapa herba yang boleh menjadi masalah. Mana-mana ubat yang menyebabkan mengantuk tidak boleh dicampur dengan herba yang boleh menyebabkan mengantuk. St John Wort, chamomile, lavender, melati, passionflower dan beberapa herba lain boleh memuatkan senarai ini.

Terdapat satu jenis ubat dalam genre ini yang mungkin menawarkan kejutan. Jika anda mengambil antidepresan tricyclic, elakkan iodin dan rumpai laut, yang tinggi dalam elemen surih. Kombo ini boleh menaikkan tekanan darah ke tahap berbahaya.

2) Tekanan darah: Seperti dengan antidepresan, terdapat beberapa jenis ubat tekanan darah. Masing-masing mempunyai keanehan tersendiri, dan anda mungkin akan diberi sehelai maklumat apabila anda ditetapkan satu supaya anda boleh memastikan untuk mengikut arahan. Beberapa memerlukan anda untuk mengelakkan anggur dan limau gedang jus, banyak mencadangkan hati apabila mencampurkan mereka dengan perkara-perkara yang menyebabkan rasa mengantuk dan sekurang-kurangnya dua herba berinteraksi. Licorice adalah yang paling kritikal yang perlu diingat, kerana ia akan menaikkan tekanan darah dengan cepat. Rosemary mungkin selamat dalam jumlah makanan, tetapi teh dan tahap tambahan boleh menjadi bermasalah.

3) pencair darah: A regimen pencair darah mungkin rendah terapi aspirin Dos, yang agak sederhana. Ia juga boleh termasuk ubat-ubatan yang lebih kuat seperti anticoagulants dan ubat anti-platelet. Herba yang boleh lakukan perkara yang sama boleh membuat dalam darah anda terlalu nipis. Chamomile, bawang putih, kulit pokok willow dan juga minyak ikan boleh menyebabkan masalah.

4) Kencing Manis: Pesakit kencing manis tidak hanya perlu berhati-hati untuk makanan, herba juga boleh menyebabkan masalah. Sesetengah, seperti likuoris, boleh menyebabkan tahap naik, kerana mereka adalah tinggi gula. Lain-lain, seperti buaya, kayu manis dan ginseng boleh menurunkan paras gula.

5) Respon Imun: Ini terpakai kepada orang-orang dengan gangguan autoimun dan mereka yang mempunyai pemindahan atau mempunyai alasan lain untuk mengurangkan tindak balas imun. Herba yang memberi kesan kepada sistem yang perlu diperhatikan. Satu contoh yang baik di sini adalah Echinacea, yang sering digunakan untuk meningkatkan imuniti.

6) Sedatif: Seperti antidepresan, ubat penenang tidak boleh dicampur dengan ubat yang menyebabkan mengantuk. Ini termasuk Wort St John, chamomile, Lavender, melur, kava dan passionflower.

7) statin: Ubat-ubatan ini digunakan untuk membantu paras kolesterol LDL dalam aliran darah. Mereka boleh menjadi satu bahagian penting dalam mencegah masalah dengan sistem kardiovaskular, tetapi boleh terdapat sekurang-kurangnya satu interaksi utama. Mengambil goldenseal pada masa yang sama seperti mana-mana statin boleh menyebabkan kerosakan otot yang serius dan kegagalan buah pinggang.

Perkara terbaik yang anda boleh lakukan untuk mengelakkan interaksi ubat / herba adalah untuk bercakap dengan doktor dan ahli farmasi. Anda juga mungkin mahu untuk berunding dengan pengamal herba yang berkelayakan. Ini akan membantu bukan sahaja dengan interaksi mungkin, tetapi juga dengan kesan sampingan dan langkah berjaga-jaga. Pastikan untuk memberi mereka senarai lengkap semua yang anda ambil, kedua-dua ubat-ubatan dan makanan tambahan. Juga memberitahu mereka tentang apa-apa keadaan perubatan anda telah didiagnosis dengan. Dengan menggunakan Pendekatan pasukan, anda boleh menggunakan herba dengan selamat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar